3 November

Såååå kallt!! usch riktigt kyligt, blåsigt, regnigt och kallt ute.....sitter inne och värmer mig i pyjamas med extra tjocka ulliga strumpor och morgonrock plus te på det! haha riktigt härligt!
Känns så underbart då jag e lång ledig nu, har tagit tjänstledigt hela november för att fokusera på mig själv och ta tag i mitt liv igen, må bra och komma in i flytet igen. En hel månad lixom! så skönt!
 
Så jaha vad har hänt sen sist, var ju typ en månad sen jag skrev, sry. Har vatt en del sjuk, deppig och stressad så kände inte för att blogga. Men nu är det bättre! man måste kunna ta lite pauser i livet för att kunna komma tillbaka igen, känna att man orkar med sig själv gör man inte det så funkar inget.
 
Så ja jag var iväg i Malmö den 8 oktober för min första provning av brudklänning, åh vad underbart kul! Körde ner på lördag morgon för att vara nere till 11.00 då min bokade tid var på Proms and Weddings. Tar ju 3 timmar ner och köra så körde ca 07.00 för att verkligen hinna i tid.
Jag var helt förvirrad när jag kom in, hade ingen aning om vart jag ville börja och med vilken modell, ingen koll på ngt hehe. Men men jag visade mina bilder jag hade med mig på kläningar från deras kollektioner så hoppades på att de skulle ha de flesta inna. Synd dock att de inte hade de 2 som jag var mest intresserad av att få prova. Men har lite mer kött på benen nu vad jag passar i och vad jag ev. vill ha. Känner mig inte klar med att prova runt utan ska på lite fler bokade besök innan jag bestämmer mig men känns hyfsat iaf.
Besöket varade i en timme och jag hann iaf testa 8 olika klänningar:) så e himla nöjd!
Var ganska så stressigt där inne faktiskt. Hade faktiskt förväntat mig lite mer lugn och ro och bättre ensam tid, inte ha andra kunder som sprang runt ikring en och tittade på bal och fesklänningar. Men det funkade ändå, hann ju prova en hel del olika modeller och det var det jag ville få ut av det här besöket.
 
Efter besöket åkte vi direkt till vårt hotell för att parkera och checka in, vi bodde på scandic st jörgen, mycket fräscht och fint. min maid of honor och jag hade bokat den största sviten för att kunna njuta och fira rejält denna dagen då vi hade planerat att kunna sitta och umgås och skåla med champagne innan vi skulle ut och äta på kvällen då vi hade bokat bord på rådhuskällaren. Då passade en stor svit bäst ;) hehe. Man måste få skämma bort sig ibland, kände att vi ville göra detta till ett underbart minne! hur ofta är man ute och letar brudklänning lixom! iiiihh!!
 
Efter vi checkat in drog vi och käkade lucnh på Gustav Aolfs restaurang och cafe, sååå god mat och mysigt ställe, låg bara några meter ifrån hotellet så passade perfekt! mycket härlig lunch innan vi gick upp på hotellet och vilade och gjorde oss iordning inför kvällen.
Möttes upp på vårat rum och popped the champagne och kikade igenom alla bilder de hade tagit på mig medan jag provade klänningar, för att se vad vi gillade bäst! efter vi var klara rörde vi oss emot restaurangen Rådhuskällaren där vi hade bokat bord. Härligt med gångavstånd till allt!:)
hade en så himla trevlig kväll, beställde in prosecco på restaurangen men dem uppgraderade och bjöd oss på champagne istället, så himla snällt! underbart god mat, tog förrätt och huvudrätt, mer orkade vi inte hehe.
God mat, god dricka i gott sällskap, kunde inte blir bättre!
Sov riktigt gott den natten!
 
Dagen efter körde vi lite shopping efter en jättegod frukostbuffe! sen bar det av hemåt igen!
 
Hade en så underbar helg och ville inte att den skulle ta slut hehe men men till helgen ska jag in till kalmar på ett annat bokat besök för att prova klänningar. Har bokat in en lyxpovining som dem har där man får bubbel och frukt/choklad fat! ska bli så himla mysigt och spännande! drar med mitt lilla entourage igen hihi:)
 
Nej nu känner jag för lite frukost och kaffe så kika gärna på bilderna:) ha en fin dag!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

zarahkay.blogg.se

Mode. Musik. Familj. Mitt Liv.

RSS 2.0