28/4-2018

Jaha då var det första gången man skriver år 2018 och 4 månader har gått på detta året. Oj vad tiden gårt fort!
Ännu en gång har det gått lång tid sedan jag skrev sist, mycket händer, haft en period då jag inte mått så bra igen så har inte orkat med att skriva.
Men känner mig nu piggare igen och har gjort i någon månad :) så himla skönt!

Har ju hunnit fylla gammal oxå, haha nä men fyllde 30 år i onsdgas 25/4 och oj vilket firande det har varit, visste ju redan om att min syster och min man planerat en hel del överraskningar för mig! men har varit så spännande.
Jag fixade ju en hel del för syrran när hon fyllde 30 för 4 år sen så hon känner nog pressen ;) haha nä då jag skojar bara man förväntar sig inte en massa tillbaka bara att man får spendera tiden med nära och kära.

Men jag har i alla fall succesivt fått information om vad hur och när jag ska var redo för saker. Vi har redan varit iväg på en resa som jag fick, vi var på Fuertventura en kanarie ö, helt underbart. Ett stort all inclisuve hotell med 4.a pooler och 4 restauranger med bara slapp och återhämtning, samlade på mig en hel del d-vitamin!
Hade ingen aning om denna resa, fick endast en lapp med information på och en resväska 2 veckor innan vi skulle åka där det stod vad jag skulle göra och hur jag skulle packa. Hade jag packat något fel så skulle de plocka i eller ur det jag behövde/inte behövde. Var så spännande. Sedan en vecka innan fick jag reda på lite mer, att jag skulle vara klar till helgen som kom 7-8 april och att jag skulle packa för varmare breddgrader, även att jag då skulle flyga. Jag som är så flygrädd blev super glad men hux flux kom tårarna bara så där, var inte meningen men fick nog lite panik men jag var ändå så himla glad haha :).
Dagarna gick och hegen närmade sig och på lördagen var jag så himla spänd så min fina underbara syster hade fixat så att vi skulle åka på spa för att bara slappa och ta det lugnt, då hon visste att jag skulle vara spänd och nervös, så himla snäll! vi åt hotellfukost, badade och bastade, jag fick 2 behandlingar: ansiktsbehandling och bryn färg och plock. Hon bjöd även på lunch med plock planka och alkoholfritt vin i spa.t, mycket gott! och jag var så avslappnad och tacksam! :)
Fick även info om att vi skulle åka iväg på söndagen men att vi ej skulle flyga då, så att jag skulle kunna slappna av och sova bra den natten.
Vi hade tydligen ingen brådska så vi packade det sista, duschade, åt frukost och tog det lugnt innan det var iväg med bilen. Jag fick gissa några gånger på vart vi skulle.
Vi stannade för lucnh i Växjö och fortsatte sedan. Insåg tillslut att vi skulle till Göteborg.
Väl framme tog vi in på ett Best Western hotell och skulle sova där en natt, på kvällen blev det god middag och sen i säng tidigt då vi skulle upp vid typ 05.00.
Körde till Landvetter flygplats vid 06.30 och där checkade Sebbe och Jennie in oss medan jag spänt väntade på att få veta vart vi skulle åka, jag visste ju fortfarande ingenting!
Fick biljetten i handen och vände den, där såg jag att vi skulle till Fuerteventura!! :))
Så himla underbart roligt och härligt! Tack så hemskt mycket för denna överraskning min underbara syster och man! jag blev så himla glad!
Fick reda på att fler av mina vänner blivit tillfrågade att följa med men att många inte hade råd eller inte kunde få semester, men jag var ändå så glad och det blev bra att det bara var vi sa jag då jag behövde lugn och ro efter månader av att mått dåligt.
Vi kom ner och kom till ett underbart fint hotell, där vi slappade, åt, drack och bara va!
några dagar gick och på torsdagen fick jag ännu en överraskning. När jag sitter vid poolen och syrran sprungit iväg för att gå runt och ta lite kort (var vad hon sa ja) så kommer hon tillbaka och ställer sig framför mig och pratar, bakom henne smyger det fram en figur (jag tänker inte alls på hur hon ser ut) men hon sätter sig bredvid mig och undrar om det är ledigt här, under tiden mitt i en mening ser jag vem det är och jag bara gapar! haha min äldsta barndomsvän och bästa vän Sennita!! jag blev så himla paff! men gud vad jag blev glad! tårarna kom av lycka!
så roligt vi hade det! vi firade även henne där nere då hon fyllde 30 år på lördagen när vi var där så blev champagne och massa annat gott, även de som sjöng och underhöll där nere sjöng happy birthday till oss!:) så himla kul!
Vilken underbar present!

Vi firade även en del firande på min födelsedag men det får jag skriva om en annan gång.
Nu ska jag ta det lite lugnt, då jag fått instruktioner om att vara redo och klar kl 15.00 senast, blir tydligen fler överraskningar! <3 OMG!! :)

zarahkay.blogg.se

Mode. Musik. Familj. Mitt Liv.