8 Setember

Så spännande, sitter och kikar runt på hotell för mig, mina tärnor och min mamma, mitt lilla mini bröllopsfölje :)
Är nämligen bara en månad kvar tills mitt första besök för att prova ut brudklänning! iiiihh så kul det ska bli!
Känns konstigt att det gått så fort, ska redan börja med kläder och annat hihi
Har ingen aning vad jag kommer att välja, har lixom aldrig haft någon klar bild på exakt vad jag vill ha för klänning men hoppas att man är klokare efter första besöket:)
Men har ju iof redan gjort mycket annat praktiskt, som bokat lokal, fotograf och senast i helgen så bokade vi florist. Vi är ute i väldigt god tid men är en resa vi verkligen vill göra rätt och inte komma ihåg som en stressig och krånglig period så känns rätt och skönt att ha fixat mycket redan.
Några inbudningar har vi ju inte kickat ut ännu men är i full gång med att fixa dem, har kontaktat ett bolag som hjälper oss att designa våra egna inbjudningskort, kommer att bli toppen.
Vi hade nämligen sett en bild på en inbjudan som vi verkligen ville ha, men gick typ inte att få tag i på ett enkelt sätt. Så vi löste det själva och har även ändrat den designen lite:) kommer bli super fint!

Hoppas ni alla har en fin september dag, själv ska jag nu slappna av med en kopp te efter lite träning.

Bilderna tagna från min bok "Allt om Bröllop" köpt på Bröllopsmässan "Bröllopsfeber" i Göteborg.

5 September.

Oj vad tiden rullar på, september och snart riktig höst. Ibland blir man ju bara rädd för hur fort tiden går. Känns inte som att jag har hunnit stanna upp och ta det lugnt innan semestern var över. Men nu är man i alla fall tillbaka i vardagen och jobb igen. börjar på tredje veckan efter semestern och kan knappt fatta det. Aja bara att hänga med.

Hade faktiskt en helt underbar semester, även om det inte känns som att man hann vila så mycket hehe. Hade behövt det denna semestern efter allt jobbigt i höstas med sjukskrivningar, stress och annat. men får väl se vad hösten bjuder på, kanske hinner ta igen mig något med lite ledigt hehe.
Semestern började ju ganska direkt med att åka ner till Polen för det stundande bröllopet i min älsklings släkt. Var så himla trevligt, unerbart och kul. Körde ner så tog ju färjan över och sen körde vi typ raka vägen genom nästan hela Polen hehe kändes det som iaf. Vi skulle väldigt långt ner och ingen av oss ville flyga så fick bli bilen. Tog typ 12 timmar ner, men var bara roligt. Liten road trip, en annan har ju bara varit i Gdynia och Gdansk. Fick se en hel del, men mycket motorväg hehe :P
bodde på ett hima mysigt hotell där själva festen till bröllopet hölls så man hade ju inte precis långt hem på natten vilket var himla skönt. Kykan låg ca 10 minuters bilresa ifrån hotellet så var heller inte så farligt.
Vi kom fram sent på fredagen ca. 23.00. välkomnades av nästan alla i min sambos närmsta släkt där nere som var på bröllopet. Så kul att få träffa alla. En del hade man ju träffat när dem hälsat på här i Sverige men inte alla.
Fick sen gå och packa upp lite snabbt på hotellrummet där man välkomnades av en fin skriven lapp, vinflaska och ett paket. Eftersom min sambo fyllde år så fick han presenter på rummet från brudparet och sina morföräldrar :) så fint.
Sen var det bara att ta sig till svärföräldrarnas svit för lite skål och träffa alla i släkten (typ). Himla trevligt och kul, stannade väl en timme sen kände man att tröttheten kom över en och man var tvungen att tacka för sig och gå o lägga sig. Man ville ju kunna vara trevlig dagen efter sen hehe.
Serverades frukostuffe dagen efter och sen var det nästan dags att göra sig i ordning för bröllopet. Skulle vara i kyrkan innan 16.00. Var riktigt varmt och härligt, inte kul dock när man duschat och sen fixat sig hehe, kändes som att allt skulle rinna av en. Blev även väldigt varmt och dålig luft i kyrkan sen när väl allt folk hade kommit in, herregud vi trodde vi skulle svimma där ett tag. Vigseln höll ju också på en timme så tog tid innan man fick luft hehe :P. Men var himla vackert! Spännande och se hur andra har det när dem gifter sig, erkänner dock att det var lite segt att sitta och sen ställa sig upp hela tiden, upp och ner och sedan lyssna på ett språk som man inte förstår. Men var en fin upplevelse och väldigt vackert.
Efteråt var det bara att bege sig till festen där vi först gav alla presenterna, sen rullade allt som på band, mat, dans, mat, tårta mat, dans, mat hehe alltså det var mat hela tiden, väldigt bra dock för denna dagen var det endast vin och sprit som serverades (ok läsk och vatten med självklart) och ingen öl, det blev det sen dagen efter på middagen som hölls.
festade, drack och åt natten lång, var tillbaka på hotellrummet ca. 04.00, fetsen varade iof till 07.00 men vi gav upp vid 04.00 :P. Blev förvånad över att jag faktiskt orkade upp och äta frukost vid 8.15 tiden :) hehe
Dagen efter var det dags för fin stor middag i samma lokal där bröllopsfesten hade varit. Mycket mat, dricka och dans även denna dag. Vi stannade dock inte så länge, gick väl vid 19 tiden, vi skulle nämligen köra hemåt redan 05.00 dagen efter hehe :P
Många hade tagit sig upp tidigt för att säga hej då till oss, vissa hade nog inte ens hunnit gå och lägga sig tror jag hehe men var himla gulligt att dem ville och orkade vinka av oss :)
Var så himla kul att få träffa min älsklings polska familj!
Vi körde sen mot Gdynia för att där ta in på ett hotell och sova en natt, på kvällen skulle vi nämligen träffa några vänner till min älsklings mamma och hennes sambo. Åt jätte god mat på en fin restaurang nere vid havet, tog en härlig strandpromenad och såg den lilla fina fiskebyn sen åkte vi tillbaka till hotellet. Dagen efter skulle vi åka hem med båten på kvällen men på dagen körde vi en mysig shoppingrunda på ett stort köpcenter.
Båten hem gick lugnt och vi käkade middag, spelade lite på enarmade bandit och black jack, tog ngn drink och sen gick och la oss.
Var jättekul men även intensivt så känades skönt och vara hemma och hinna landa och ta det lugnt någon dag för sen skulle älskling och jag vidare med min familj till Danmark för en vecka i en härlig stuga för att pappa fyllt 70. Även det var super kul!! :)

Lite bilder från Polen:

zarahkay.blogg.se

Mode. Musik. Familj. Mitt Liv.